07 December 2014

Reč, dve: Miomir Milić

Istoričar umetnosti i fotograf. Uglavnom je zainteresovan za modnu fotografiju ali radi i portrete, pejzaže i slke enterijera. Fotografija je njegov hobi i svet u koji beži nakon umora od svakodnevnog intelektualnog rada i haotičnog sveta u kojem živimo. Generalno više voli da radi na otvorenom nego u studiju. Ne voli previše da radi u fotošopu, samo osnovne korekcije sa bojama, tonovima i kontrastima. Iako je fotografija samo hobi imao je nekoliko samostalnih izložbi i saradnju sa nekoliko dizajnera. Rad na koricama za knjige smatra zanimljviim i inspirativnim. Za blog "Kulturna Srbija" u rubrici "Reč, dve" Miomir Milić govori o svojoj novoj izložbi „Metamorphoses“

Uskoro vas očekuje izložba fotografija koja nosi naziv „Metamorphoses“, šta je što vas najviše ispunjava tokom priprema jedne izložbe?
Pripremanje jedne izložbe podrazumeva proces koji traje određeno vreme i tokom koga se jedan koncept razvija od ideje do finalnog oblika, odnosno do fotografije. Polazna ideja je uvek važna jer ona određuje dalji tok rada. Nekada je tokom rada neophodno upoznati se dublje sa materijom, kroz čitanje i istraživanje, a nekada je dovoljno voditi se unutrašnjim osećanjem i emocijama. U oba slučaja je neophodno da rad bude prožet ličnim pečatom i senzibilitetom i da bude proizvod vlastite kreativnosti. Mogućnost da svojim idejama kroz proces stvaranja dam mateijalni oblik je ono što me najviše ispunjava tokom priprema.

Kako ste dobili ideju za koncept izložbe „Metamorphoses“?
Ideja za projekat Metamorfoze nastala je kao produkt mog istraživanja subotičkog kulturng nasleđa. Na jednoj od gradskih palata sa kraja devetnaestog veka, Manojlović palata, uočio sam širok ansambl antičkih božanstava predstavljenih kao fasadno skulpturalni ukras.  Neke od predstavljenih mitoloških bića i božanstava su me inspirisale da stvorim modne fotografije prožete antičkom estetikom i mitološkim pričama iz Ovidijevih Metamorfoza. Tako nastale fotografije ne predstavljaju puko oponašanje mitoloških predstava, već moj lični doživljaj  antičke estetike u jednom modernom konceptu. Tokom rada na fotografijama sam dosta eksperimentisao sa tehnikom i estetikom i na taj način unosio određene promene u svoj rad preobražujući ga iz jednog tradicionalnog u savremeniji oblik, što odgovara etomologiji reči metamorfoza-preobražaj.

I ovaj put sarađujete sa Tamarom Santrač, Markom Marosiukom i Ninom Rajak.  Koliko je inspirativno raditi sa njima i koliki oni udeo imaju u celokupnom projektu?
Pored toga što sam i ovaj put tokom fotografisanja korsitio njihove modele, u ovom projektu njihov udeo je znatno veći nego ranije, s obzirom na to da će se na dan otvaranja izložbe održati i revija njihovih modela. Pored njih u projektu će učestvovati i mnogi drugi talentovani ljudi , o čijim imenima ćete  blagovremeno biti obavešteni na mojoj fejsbuk stranici. Ono što u ovom trenutku sa sigurnošću mogu da kažem je da će za muzički deo projekta biti zaduženi sjajni momci iz MGZ-ja.


Izložba će biti postavljena u Subotici u Modernoj Galeriji. Da li će isključivo samo moći da se vidi u Subotici ili je u planu još neko mesto?
Nisam još razmišljao o tome da izložbu predstavim negde drugde. Srećom, živimo u vremenu u kom se vizuelni materijal lako širi preko socijalnih mreža i interneta, tako da će i ljudi koji nisu iz Subotice imati priliku da vide fotografije sa izložbe. Sa druge strane, onima koji će toga dana, 20. decembra, biti u Subotici, preporučujem da posete Galeriju moderne umetnosti u 18h, jer kako sam i rekao, ovo nije samo izložba, već projekat koji nudi  kompletno  multimedijalni užitak.

Šta posetioci mogu da očekuju od izložbe?
Od same izložbe i fotografija koje će biti izložene posetioci mogu da očekuju potpuno novu estetiku i novi pristup fotografiji, kada je moj rad u pitanju. I dalje sam ostao dosledan svojim estetskim načelima, ali sam uveo novine u njih i time stvorio nešto što u osnovi podseća na moj rad, ali istovremeno potpuno odstupa od njega. Sa druge strane, od celokupnog projekta mogu da očekuju interesantnu reviju troje talentovanih dizajnera, dobar muzički vajb i jedan potpuno umetnički doživljaj .

No comments:

Post a Comment