08 October 2014

Reč, dve: Dragana Sudžuk

Dragana Sudžuk diplomirala je glumu na akademiji umetnosti u Beogradu 2006. godine u klasi profesora Nebojše Dugalića. Takođe završila je i baletsku školu "Lujo Davičo" u Beogradu. Svoj filmski debi imala je 2002. godine u projektu "Vilinska igra" koji je prestavljao muzički film etno grupe "Teodulija". Potom je usledilo tv debi u prvoj srpskoj telenoveli "Jelena" u kojoj je tumačila lik Sandre. Široj narodnoj masi postala je popularna preko projekata kao što su "Kursadžije", "Balkanske prevare" i "Akademci". Učestvovala je i u predstava "Odvažne devojke" (JDP) kao i u dečjom mjuziklu "Milin poslić". Trenutno nastupa u Kabareu "Gitana" a za blog "Kulturna Srbija" govori o tome kako je kabare nastao, kako je dobila ideju i kakve je reakcije dobila nakon izvođenja. 

Kako ste došli na ideju na napravite kabare "Gitana"? I koliko vam je pojam kabare bio poznat pre nego što ste donelu odluku da i sami stvorite jedan?
- Odluka  je došla spontano nakon nekoliko nastupa na kojima sam govorila poeziju. Uvidela da se ljudima dopada da uz dobro vino slušaju stihove i odlučila da odvojim pesme koje su meni drage. Kako je najviše bilo pesama Mike Antića, moja odluka je bila jasna. Sa kabareom sam se srela u srednjoj baletskoj školi "Lujo Davičo" koju sam završila u Beogradu. Doduše bilo je to kroz igru ali mi nije bilo teško da objedinim poeziju, glumu i ples.

Od kuda baš ta tema za kabare? Kada ste se pripremali, da li vam je neko pomogao u prikupljanu informacija i svega što koristite tokom kabarea?
- Kao što rekoh temu su nametnule pesme Mike Antića ali sam oduvek volela ciganske igre, na folkloru amaterski, a i kasnije kada sam se igrom bavila profesionalno. 2001. godine sam radila sa pokojnim dragim prijateljem Louisom, nastupala sam u ciganskom kostimu koji sada koristim  u svom kabareu. Pomoć mi je pružio dragi kolega Neša iz Novog Sada, napisao mi je nekoliko kratkih komičnih monologa koje govorim a za ostalo sam se sama snalazila!

Budući da u nastupu imate i pesama, koliko vam je bilo teško da savladate romski jezik?
- Svaki jezik je lak i jednostavan kad ga pričate srcem. Pesme koje pevam su manje-više poznate i nije bilo teško zapamtiti tekst, mada sam se za neke reči i njihov izgovor raspitala kod prijatelja romske nacionalnosti.

Kako ste zadovoljno odzivom i reakcijama ljudi?
- Relativno skoro sam počela sa izvođenjem te ne mogu reći da su me gledale hiljade ljudi, oni me ipak znaju u nekom drugačijem izdanju. Oni koji su pogledali i poslušali kabare "Gitana" su uživali, tako su rekli a glumac to uživanje svakako oseti na sceni.

Koje razloge biste naveli da bi ljudi trebali doći i pogledati vaš "Kabare Gitana"?
- Razloga je puno a kabare "Gitana" samo jedan! 

No comments:

Post a Comment