08 February 2015

Ekskluzivno: Tijana Bogićević

Tijana Bogićević još od ranog detinjstva je pokazivala izuzetnu sklonost ka muzici. Početkom svoje profesionalne muzičke karijere smatra 2001. godinu kada je pristupila bendu Vlade Georieva kao prateći vokal. Devet godina kasnije publici se predstavlja pesmom "Tražim" na jednom festivalu, Tijana po njoj postaje prepoznatljiva svima. U ekskluzivnomm intervjuu za "Kulturnu Srbiju" otkriva zašto je odustala od objavljivanja svog prvog albuma, šta smatra svojim najvećim muzičkim uspehom, ali i šta to u skoroj budućnosti možemo da očekujemo od nje.

Prošle godine je najavljivan tvoj album. Međutim krajem prošlog meseca si objavila akustične verzije nekih pesama. Da li je to neki način da započneš promociju, ili si od albuma odustala?
- Može se reći da sam odustala za sad. Mislim da mi je ponestalo snage da se bavim muzikom u Srbiji. Trenutno sam u Americi, i možda mi treba malo detoksikacije i vremena. Snimila sam akustične verzije novih pesama zato što sam želela da pokažem da odlična muzika na srpskom itekako postoji i jedva čekam da ih uradim i studijski. Takođe sam želela da ljudi koji vole to što radim čuju nešto novo, pa makar i samo ovako uživo.

Voliš da kažeš da je muzika izabrala tebe, a ne ti nju! U kom trenutku si shvatila da je muzika tvoj životni poziv?
- Oduvek sam znala da ću biti pevačica. Nikad me ništa drugo nije interesovalo. U sve ovo sam ušla zbog pevanja, ništa drugo.

Šta smatraš svojim najvećim dosadašnjim uspehom kada je u pitanju muzika?
- Kad počnem da vraćam film shvatam da je bilo izuzetnih momenata. Nisam ostvarila najveći uspeh još uvek, ali kao nešto što me je obeležilo je to što sam otpevala pesmu koju svi vole i slušaju, uprkos tome što je nije baš mnogo bilo u medijima i što je bilo učinjeno sve da se ona zaboravi tako što je skinut spot sa youtubea, zabranjivano tv stanicama da je emituju...Itd...

Dugo godina si pevala prateće vokale Vladi Geogrievu. Koji je to bio presudan trenutak da kreneš sa solo pevanjem?
- Nikad nisam sebe videla kao prateći vokal. Oduvek sam bila zainteresovana za autorski rad, pevanje pratećih vokala Georgievu je bio samo nešto što sam usput radila, nisam mislila da ću tu ostati toliko dugo, ali to je bilo kul i lepo mi je da se sećam tog perioda.


Na pomen tvog imena, mnogi se odmah sete pesme "Tražim". Po tebi, čime je baš ta pesma očarala publiku?
- Očarala je publiku time što je to jedna odlična pesma! I tekst i muzika. I eto verovatno je i moje pevanje doprinelo da se svima uvuče pod kožu.

Kako mišljenje imaš o trenutnom stanju muzike u našoj zemlji i onim kriterijumima po kojima se određuje "dobra" muzika".
- To je pitanje na koje odgovaram već deset godina minimum. Čim postoji potreba da se ono postavi odgovor je jasan. Stanje u muzici ne postoji, jer ja ovo što se slusa ne mogu ni da nazovem muzikom. Strava i užas. Čast vrlo retkim izuzecima.

Šta je to novo od tebe možemo očekivati u ovoj godini? Kakve si ciljeve stavila ispred sebe?
- S'obzirom da sam u Americi verovatno ću imati potpuno drugačiji pristup svemu i tek kad se odomaćim moći ću da pričam o ciljevima. Ja sam tip umetnika da volim da nađem muzičku "srodnu dušu", i onda je predivna muzika neizbežna. To se desilo sa Dušanom Alagićem koji je napisao sve ove nove pesme i još mnogo drugih koje još nismo snimili. U svakom slučaju ništa me ne sprečava da i dalje snimam i izbacujem odlične pesme.

No comments:

Post a Comment