14 April 2015

Reč, dve: Dušan Janković

Mladi i talentovani Dušan Janković pažnju na sebe privukao je kada je napisao pedstavu "Pukla bruka" u režiji Milice Kralj a u kojoj igraju Milorad Damjanović i Tijana Dapčević. Pre nekoliko nedelja premijeru je doživela i njegove druga predstava "Upravnikovanje" koja govori o ustaljenom sistemu naše državne uprave. Za naš blog Dušan govori o iskustvu koje je stekao radom na ovim predstavama, o budući planovima, ali i onom komadina na kojima trenutno radi.

Tema predstave "Upravnikovanje" je takva da se svako u njoj može prepoznati. Odakle ideja da se upravo radi predstava o ustaljenom sistemu državne uprave?
- Smatram da je to vanvremenska tema. Ja sigurno nisam ni prvi, ni poslednji pisac koji će imati sličnu temu. Predstava “Upravnikovanje” nema tačnu vremensku odrednicu i mislim da bi bila aktuelna i da je neki reditelj postavio i pre deset, dvadeset ili trideset godina.

Kako ste zadovoljni reakcijama publike na predstavu? Koliko ste i sami učestvovali u njenom stvaranju, u odabiru glumaca ili nekih drugih detalja koji nisu vezani za pisanje?
- Reakcije su zaista više nego dobre. Ja obično gledam svako izvođe iz poslednjeg reda i osluškujem publiku. Smatram da je to dobar način da ocenite kako publika doživljava predstavu. Ja volim da budem deo procesa i uvek se trudim da kreativno učestvujem u radu sa rediteljem i glumcima.

Predstava "Pukla bruka" se i dalje izvodi, pokupila je dosta pohvala. Kako sada gledate na tu predstavu? Koliko je ona uticala na vas?
- Ja sam veoma radostan što je to tako.“Pukla bruka” je moj prvi tekst koji se izvodi i uvek će kod mene imati posebno mesto. Rad na toj predstavi je dragoceno iskustvo i definitivno proces u kome sam ja naučio mnogo toga. Uspeh predstave me je podstakao da nastavim da pišem i ja sam veoma zahvalan svim ljudima koji su bili autorski tim ove predstave.

U "Pukla bruka" oprobali ste se i kao glumac? Da li i dalje imate želju da ponovo stanete na daske koje život znače?
- Pa ja zapravo igram inspektora Zeca koji se pojavljuje u pauzama. Ne govorim tekst, ali moram reći da je to jedno simpatično iskustvo. Mislim da ću za sada ostati veran pisanju.

Sa ekipom predstave "Upravnikovanje"
Kakvi su vam dalji planovi što se tiče pisanja? Da li ima nekih novih ideja za predstave? Kako gledate na trenutno stanje u pozorištu i kulturi uopšte?
- Planova ima mnogo, a da li će svi biti realizovani, videćemo. Završio sam jednu dečju predstavu, a počinjem da radim na zanimljivoj komediji koja se bavi pitanjem iseljavanja mladih ljudi iz našeg regiona. Verujem da će biti zanimljivo.  Ja se iskreno nadam da će kultura dobiti mesto koje zaslužuje u našem društvu. Voleo bih da vidim više publike u našim pozorištima i svakako više festivala koji će se baviti komedijom.

No comments:

Post a Comment