20 December 2013

Kulturna preporuka: Tamara Kučan

Mlada spisateljica Tamara Kučan za blog „Kulturna Srbija“ preporučuje vam stvari koje pa njenom mišljenju vredi pogledati, počitati, ali i preporučuje pesmu koja joj nekoliko dana ne izlazi iz glave. Tamara je do sada napisala šest romana „Beograđanka“, „Made in Beograd“, „Kocka“, „Zauvek“ „Kocka 2“ , „Peščani sat“. Trenutno radi na novom romanu koji nosi naziv „Kapija“.

TV serija:
Moje omiljene serije su „ Kalifornikacija“ i „Dva ipo čoveka“. Kada odvojim vreme da pogledam neku seriju, ne želim da gledam krv, ubistva, rat, horore.  Želim da se opustim i nasmejem, a to uspevam uz ove dve serije.

Emisija:
Mislim da je TV program prenatrpan besmislenim emisijama koje ispiraju mozak.  Volela bih da mogu da navedem emisiju koja se bavi kulturom u Srbiji, ali nažalost takve nema. Jedina emisija koju gledam je „24 minuta sa Zoranom Kesićem“. Razlog zašto volim da gledam ovu emisiju je kvalitetan humor, koji ne vređa inteligenciju.

Film:
Film Sati (The Hours) predstavlja interpretaciju jedne od mojih omiljenih knjiga ’’Gospođa Dalovej’’, Virdžinije Vulf.   Iako nisam ljubitelj filmova sinimljenih po romanima, iako smatram da nikada ne mogu verodostojno da prenesu magiju koju pisana reč može, moja preporuka je i film ’’Ask the dust’’, po istoimenoj priči Fantea.  

Predstava:
Predstava „Izopačeni“.  Umetnost treba da bude društveno odgovorna. Nekada su umetnici bili pokretači promena u društvu. Danas je umetnost poprimila estradno-komercijalni karakter  i obiluje šupljim, tirivjalnim delima koja lako padaju u zaborav. Predstava „Izopačeni“, nastala po Šermanovoj drami, u domaćoj izvedbi govori o diskriminaciji manjina u Srbiji. Prvi korak u prevazilaženju nekog problema, u ovom slučaju diskriminacije, jeste da o njemu progovorimo. Ova predstava to dobro čini.

Knjiga:
Moje prijateljice postale su opsednute knjigama autora po imenu Gijom Muso. Iako su me dugo ubeđivale da pročitam nešto  od njegovih dela, uspešno sam se protivila, verujući da su to samo patetične ljubavne priče.  Bila sam u pravu. Mnogo je tu mučne patetike, pitam se često kako se ne ispovraćam čitajući,  ali u ovom trenutku prijaju mi knjige ovog autora.  Po mom mišljenju, njegova najbolja knjiga je „Devojka od papira“.

Pesma:
Hlado pivo – Pitala si me 


foto: Vesna Jovanović

No comments:

Post a Comment